Friday 6 December 2013

Set A / Set Kesihatan Optimum


Anda selalu letih dan tidak bermaya? Tidur cukup tetapi masih terasa mengantuk dan keletihan? Ramai yang mengadu kepada saya bila balik je kerja waktu petang badan dah tak larat, terasa lesu dan terpaksa la tidur awal, nak main-main dengan anak pun sekejap je,  kesian kat anak-anak kan… 

Dibawah ni saya senaraikan kenapa anda cepat letih, lesu dan cepat mengantuk, Antaranya adalah 

Kekurangan darah (anemia)
Sekiranya anda mengalami haid yang 'heavy' setiap bulan, atau anda baru sahaja melahirkan anak atau anda di diagnoskan mengalami fibroid, kehilangan darah mungkin penyebab terhadap keletihan anda.  Kekurangan oksigen pada organ menyebabkan anda cepat letih dan tidak bermaya. Lain-lain sebab yang yang mendorong kepada kekurangan darah termasuklah: kekurangan vitamin seperti zat besi, folik dan vitamin B.

Tidak Cukup Tenaga
Jika anda makan terlalu sedikit, mengamalkan diet yang keterlaluan akan menyebabkan anda akan menjadi lemah.  Diet yang seimbang akan membantu anda mengekalkan tenaga dan paras glukosa dalam darah.  Punca anda menjadi lemah bila paras glukosa dalam darah menajdi rendah.  Ini boleh menyababkan anda mudah pitam.

Tidah Bersarapan Pagi
Wajib untuk anda bersarapan pagi walaupun dengan sekeping roti atau telur separuh masak.  Pada waktu pagilah anda memerlukan tenaga yang berterusan untuk melakukan sebarang kerja. Barulah kita boleh fokus pada kerja ye..

Tidak Cukup Tidur
Setiap malam tidur yang disarankan ialah 7-8 jam. Jadikan waktu tidur untuk anda berehat sepenuhnya dan prioriti untuk mengembalikan tenaga anda.

Tekanan Emosi
Jika anda tidak dapat mengawal tekanan emosi badan akan menjadi lemah, sakit kepala, hilang selera makan. Jadi, kawallah tekanan emosi dengan sebaik-baiknya.

Terlalu Banyak Kafein
Terlalu banyak kafein dalam badan, kadar degupan jantung anda akan bertambah, tekanan darah meningkat dana ada kajian mengatakan terlalu banyak kafein akan menyebabkan badan menjadi lemah

Dehidrasi
Mudah lemah mungkin disebabkan anda kurang minum air.  Sekurang-kurangnya amalkan meminum air sebanyak 8 gelas sehari, Apabila anda dahaga, ini bermakna anda dehidrasi.


Untuk mengatasi masalah ini, anda boleh amalkan supplement yang saya cadangkan iaitu SET A/ KESIHATAN OPTIMUM yang sangat-sangat membantu anda untuk mengembalikan kecergasan yang lebih baik. Apa yang ada dalam set ini ??
  • Vitalea  (Multivitamin terbaik dengan zat besi)
  • B-Complex 
  • Vitamin C
Siapa yang sesuai ambil Set ini?
  1. Sangat sesuai untuk lelaki dan wanita yang mementingkan kesihatan menyeluruh.  Set ini juga sesuai untuk ibu menandung, ibu menyusu, warga tua dan pelajar.
  2. Sesuai kepada mereka yang cepat letih, lesu dan tidak bermaya sepanjang masa
  3. Sesuai kepada mereka yang kerap demam dan mudah terkena selsema 
  4. Sesuai kepada mereka yang mudah stress dan cepat mengantuk
  5. Sangat sesuai kepada pelajar untuk meningkatkan fokus pada pembelajaran
  6. Sesuai juga kepada individu yang sering sibuk yang tidak mengamalkan pemakanan seimbang
  7. Sesuai untuk ibu mengandung yang hemoglobinnya (hb) yang rendah.

Jom kita tengok testimoni yang mengamalkan Set Kesihatan Optimum ini :

Testimoni 1 : Doktor pun cakap produk shaklee bagus



Testimoni 2: Doktor lain pun cakap benda yang sama.  'Shaklee supplement yang bagus'



Selain kami suami isteri amalkan Set A ini, saya juga syorkan kepada abang  dan kakak ipar sendiri. Abang bekerja di Jabatan Kerajaan  (biasa lah kerja berpangkat tinggi keluar pagi balik malam) manakala kakak ipar pula sebagai guru (penat kat sekolah tak hilang  balik rumah uruskan anak-anak seramai 3 orang pulak). Kalau nak tahu mereka sentiasa mengadu penat, letih dan lesu bila balik rumah. Jadi, saya syorkan Set A ini untuk mengembalikan semula kesihatan mereka.  Alhamdulillah, setelah mengamalkan set ini tiada lagi rungutan yang saya dengar.  Malah mereka menjadikan supplement shaklee ini sebagai pemakanan tambahan harian mereka sekeluarga.

Bagi yang berminat, anda boleh dapatkan info lanjut tentang set produk ini.

Boleh hubungi saya di :

Call /Whatsupp : 011-23311081
Email : zie_alias78@yahoo.com
Like Fanpage saya : Vitamin Terbaik untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA
Konsultasi percuma untuk pelanggan saya sahaj
a.

No comments:

Post a Comment